Monday, March 24, 2008

Peringatan untuk semua

Aku terkejut dapat email dari kawan aku, yus... ngerinya bila baca email die...and i would like to share her experience....
"Aku kena ragut la wei tadi...ngeri gile.. bag aku yang pnuh ngan semua barang - cash dalam 400 laa.. aku cam tak ingat sanagt sebab aku suke letak extra reserve cash kat celah2 zip gak... ada la lagi 2 3 ratus extra kat celah2 kot... hp (dulu aku beli RM1300), cards, lesen, IC, pendrive semua precedents and keje2 assignments, ada gelang, makeup2 yg aku selalu pakai, perfume semua hilang....ada docs2 yang penting pun dalam tu....
ni aku baru balik dari klinik scan baby..baby ok...alhamdulillah..kul 6 tadi...aku nakg makan ngan Jef...tapi dia turun nak jupe org sat...park kat hujung kedai area damansara perdana...dah lock kereta...aku baca article sambil tunggu Jef.. aku adala main handphone sat, aku ada nampak org lalu2 tgk2 kan tapi aku tak suspect apa2...pastu tetiba cermin kete belah aku kana bang kuat gile..sebab bunyi kuat gile aku ingat cam ada kete rempuh aku je... cermin terus pecah pastu ada 2 orang grab bag aku...aku pegang bag tu tarik, then dia ada pegang mcm screwdriver cucuk dada aku...nasib baik aku sempat elak ke belakang kalau tak dada aku dah kena cucuk...berdarah gakla dada aku tapinye.. tapi tak dalam sebab tangan dia tak sampai... darah banyak gak sebab kulit cam tertanggal kena hujung bende tu...dah aku rase sakit aku lepas je la bag aku...lari ah diorang ngan bag aku... jahat gile...tangan kaki aku kena serpihan kaca calar2 banyak gak darah2 la... bibir aku pun macam pecah sikit kena kaca...
Orang takde kat situ time tu...bile org datang drg dah blah... tudung aku semua tercabut sampai ke luar... rase nak tercabut jantung aku... teruk betul experience... cermin honda aku kan tebal jadi masa dia ketuk tu bunyi kuat gile mcm accident teruk, ko imagine la aku tgk baca tak expect memang terkejut gile...... memang tak selamat la dunia ni sekarang...dangerous la wei kalau sorang2 bawak kete sekarang...dulu selalu denga cite je rase cam takkan jadi kat diri sendirik tapi bila kena mcm trauma.... ye la walaupun dah lock kete pun bole gak nak kena ...bayangkanla, aku bkannye careless kan aku duk dalam kete patut dah safe tapi tak selamat gak... ko pun kena hati2la kalau g mana2..."
Morale of the story - banyak orang jahat kat dunia ni......

5 comments:

nuruliz said...

Omigawd!!!!Syida!!!TAkutnya aku!!!Aku slalu gak duk dalam keta tunggu laki aku. But always locked. Cant imagine something horrible like that could happened. Ayoyo..lepas ni kena ikutla laki aku pi mana pun. Who says Malaysia ni aman?....

Nurul Hana --- You said...

si yus kata, die busy gile nak g JPN, JPJ, JPA, JKR, JKM...dan macam2 J lagik le nak laporkan barang2 ilang....
Alhamdulillah, luckily baby die ok kan...mmg tragis lee...macam dalam crite kisah benar plak...

Nurul Hana --- You said...

opss lupe...satu lagik...aku dah agak dahhhhh....!

Azura Ahmad said...

memang... dahsyattt... tragissss... simpati kat kaklong

p/s woi, orang atas... tak baik tau main agak-agak je.. fitnah, berdosa besar...

syida said...

nurul ---> tu la pasal..sapa kata malaysia ni selamat...


you--->apa yg ko agak?


azura---> kesimpulan cerita.. aku dah takleh keluar malam..tensen nyeeee