Tuesday, January 27, 2009

Png-Medan-Parapat-Danau Toba-Simarjunjung-Brastagi part1

Arakian kisahnya bermula apabila ku menerima sms daripada adinda dr Indera Kayangan

"Kitorang nak pi Medan.. rm220 je...return from penang.. nak join tak?"

Tanpa berpikir panjang [jgn kan pjg..pendek pun aku tak pikir] aku terus reply

"count me in.. ajak abg sekali"

Hmmmm... main redah je.. tanpa perlu bertanya bila.. brp hari.. bagaimana.. dgn siapa.... uiisshhh...

Sepurnama selepas itu.. barula aku dapat particulars percutian ad hoc aku... kira orait je...

Namun.. langit yg cerah... akan mendng juga.. kerana ,,walaupun tak hujan.. mungkin juga akan gerhana...semuanya gara2 aku dapat surat tukar bbrp bulan slps itu......puas jugak aku menanya semua org... bleh cuti ke tidak..kalau tak bleh.. burn la tkt aku ni.. nasib baik hotel and tour tak byr lagikkk... nasib baik k. yam kat admin kata dont worry puan.. pi la bercuti.. p[n KUP je... malah diyakinkan dgn sms syahrin... ku gagahi langkahku menghadap bos baru ku....[setelah bergelen2 doa ku baca dan ku hembus kiri kanan atas dan bawah tanpa ku sedar ade air liur yg terenjis sama]

"YA, is it possible for me to take leave this friday and next monday... but if it's not possible.. i do understand..."

"y u want to take leave.. u've just come here" [dengan tenungan tajam menusuk kalbu]

"eerrkk.... actually i plan for this trip few months ago...it's ok YA if it's not possible..."[dgn muka toye]

"hmmm.. since u've planned this trip... u can take ur leave.. pls forward ur leave application and i'll sign it"

dgn muka gembira yg tak dpt tertahan..aku memberikan senyuman paling manis buat bos ku.....


Keesokannya...

Setelah pelbagai incidents dan berbakul2 nasihat[ayat baik untuk marah] yang aku terima,,

"cik ***syida, pls arrange the new officers to come tomorrow @ 2.30"

Dalam hati...[ org tua ni dh l;upa ka aku nak cuti jumaat ni.. dh la...brg cuti aku dia tak sign lagikkk.. isshh haru punya kes ni....]

"YA, i'll be on leave YA, this is my leave application" [sambil hembus kiri kanan,, jgn la dia tukaq pikiran plak..]

"ya..ya.. let me sign... have a nice holiday...."


Fuhhh lega.....[itulah nafas kelegaan aku sejak seminggu aku keje dgn dia...]
thanx boss!!!

No comments: