Sunday, May 4, 2008

A Day To Remember

2 minggu tak update blog..... may be korang dah tau what had happened to me... hmm... last 2 weeks, i met with an accident. a car hit my car, my car skidded to the left side of the road bak kata bapak aku..macam kete drifter yg kite dok tgk tu la...... i'm driving, my dad was sitting at co-driver's seat and my mum at the back.. it's just a split second... rase macam keta tu terbang... sebelum melayang ke tepi jalan tu ..terlanggar plak lori.... fuuhh....mak aku cuma jerit allahuakbar..aku rase time tu... aku redha je kalau nyawa aku ends there.... eventually... God has different story for us... we are safe and sound... alhamdullillah... cuma my beloved car remuk teruk dan kene masuk sepital.....
daripada kejadian ni..byk moral of the story aku dapat...
1. make sure u dress well [i mean 'in' and 'out'... faham kan? ;))] yelah..u might end up kat hospital..of course kalau org buat post mortem to ur dead body..at least u r dressed up kan... :D
2. jangan menipu..especially mak bapak...sbb takut tak sempat nak mintak maaap.. pastu..may be jugak apa yang berlaku tu....tuhan bayar cash on the table... hehehhehe
3. joe dgn mas kata... kalau dh banyk sgt malang dlm hidup aku ni..ade mende yang tak settle lagi.....contohnye...simpan2 la duit pi buat umrah.....
4. kalau nak enjoy tu...jgn berlebih2an..takut tak sempat taubat....hehehhehe
5. kalau dh terselamat tu...tak reti2 nak nak bertaubat.......hhehehehehe
i think i'm blessed with a second chance.... talian hayat.........
a week after my nightmare, 1 lagi kejutan... last monday.. i received a call from zura@joe that she was robbed. the robbers pecah pintu rumah dan guna pisau rambo..... nightmare nye..... nanti tunggu real story dr tuan punya diri... hmm.. tapi creepy tak....mula2 yus kene samun..... pastu aku accident.... pastu joe kene rompak...hmm...dunno who's next...mas kata mcm cite 'Final Destination'... so dear frens... u better watch out.... i guess.. u know who u r....

6 comments:

mayîëN said...

ermmmm... seram10x citer nih. Aku tak mo la jadi the next... Sebab sequence citer ni makin lama makin teruk... Aaaa... Tapi kalau final destination, apa agaknya kejadian yang kita trlepas haaa... Takkan sebab kita pernah terlepas masa spotcheck kat Hafsa dulu... uik!!!

syida said...

tu la pasal....aku pun dok pikiaq...ape yg kite miss masa kite kat uia tu hah?

akupunyahal said...

wow! macam2 berlaku yer lately ni... tak pe sabar jer.. tu sema dugaan.. selagi Allah belum menghantar Malaikat Maut itu bermakna kita masih ada rezeki dan di beri peluang hidup.. betul ker orang kata kita akan tau bila Malaikat Maut datang pada kita bila ajal kita dah sampai?

nuruliz said...

Takutneyr aku Syida...nak nak cam final destination tuh. isk isk...kira kalau kena marah ngan dato' Gopal tu dalam kategori malang tak?...

syida said...

malim--> syida pun dgr org kata ..kite akan tau bila ajal kite..tapi kite takkan terbukak mulut nak beritau org....

tapi ..selagi ade hayat...selagi ade rezeki dan umur yang panjang... cherish every moment...coz u doesnt know how long it's going to lasts..:D


nuruliz...> aku rasa..kalau asyik kene marah dgn gopal sri ram...sure aku ada banyak buat silap kat org..dan ramai nak nyumpah aku le tu......

mummy_icha said...

ada hadis kata,dlm sehari 70 kali malaikat maut dtg jenguk2 kita.tp dia sndiri x tau bila dia nak kena cabut nyawa kita.mudah2an kita dipanjangkan nyawa supaya sempat buat semuanya termasuk taubat...(ceh, cam ustazah fardhu ain pulak nih...) thakGod semuanya dah selamat & settle.